تلفن 021 88316704
Show menu

دانلود مطلب

ماژول Property Manager سنگوما یک ماژول مدیریتی برای هتل ها و یا مسافرخانه ها بوده که توسط این شرکت برای FreePBX و PBXact طراحی شده است. این ماژول رزرواسیون، ورود و خروج و صدور صورتحساب برای مهمانان را از طریق پنل مدیریتی کاربر (UCP) فراهم می کند؛ لذا در صورتی که قصد دارید سیستم تلفنی هتل یا مسافرخانه ی خود را بروزرسانی نمایید، با بکارگیری هر یک از مراکز تلفنی سنگوما یعنی FreePBX یا PBXact، با افزودن این ماژول به آن ها، می توانید قابلیت کنترل و مدیریت مهمانان و اتاق ها را نیز در سیستم تلفنی خود به صورت یکپارچه تعبیه نمایید.

این ماژول برای تعداد 10 اتاق به صورت رایگان قابل استفاده بوده و به هتل ها و یا مسافرخانه های کوچک اجازه می دهد تا بدون صرف هزینه ی اضافی، از تمام قابلیت های آن استفاده نمایند. اما در صورتی که تعداد اتاق ها بیشتر باشد، می بایست لایسنس مورد نیاز تهیه شود.
امکانات این ماژول عبارتند از:

  • رزرواسیون Reservations
  • ورود Check-In
  • خروج Check-Out
  • جابجایی میهمان بین اتاق ها Room Transfer
  • تماس های اتوماتیک جهت اعلان بیداری Automated Wake-up Calls
  • مینی بار Mini-Bar
  • سیستم صورتحساب (به همراه مالیات) Billing(including Taxes)
  • گزارش گیری (Reporting)
  • و برخی قابلیت های دیگر.

معرفی بخش های مختلف ماژول:

در ادامه قصد داریم این ماژول و قابلیت هایش را بیشتر بررسی کنیم. بعد از نصب ماژول از طریق Module Admin، وارد تب Application شده و ماژول Property Management را انتخاب نمایید.

 1

تب Home:

2

در محیط Menu می توان لوگوی هتل به همراه وضعیت خالی/اشغال بودن اتاق ها را مشاهده کرد.

تب Check In:

3

در محیط Check In می توان ورود میهمانان هتل را ثبت و برای آنان اتاق اختصاص داد. همچنین می توان حالت Check In با کلیک بر روی گزینه Booking به حالت رزرواسیون تغییر داد.

تب Check Out:

4

در محیط Check Out می توان خروج میهمانان هتل را ثبت و در نهایت صورت حساب دریافت کرد.

تب Wake Up:

5

در محیط Wake Up می توان برای میهمانان هتل ساعت آلارم تنظیم کرده تا در ساعت مقرر تلفن اتاق زنگ خورده و مانند Alarm داخل تلفن همراه عمل کند.
قابلیت ست کردن این اعلان ها توسط خود میهمان هم با استفاده از پنل UCP میهمان امکان پذیر است.

تب List Rooms:

6

در این محیط می توان وضعیت اتاق ها را مشاهده نمود. در تصویر همانطور که مشاهده می شود اتاق اول دارای میهمان می باشند و اتاق دوم خالی از میهمان. همچنین می توان موارد دیگر مانند تمیز بودن اتاق ها را هم مشاهده نمود.
نکته: در صورتی که میهمان پیامی برای خدمتکاران ارسال کرده باشد در پایین اسم میهمان این پیام مشاهده خواهد شد که در بخش Maid Services که در ادامه می آید، نحوه تنظیم این پیام ها مشاهده خواهد شد.

تب Config:

• General

7

در این بخش که اولین مرحله برای راه اندازی Property Manager می باشد میتوان تنظیمات عمومی مانند ست کردن لوگوی هتل، آدرس هتل، ایمیل هتل، ست کردن داخلی Receptionist، ست کردن Dial Plan مورد استفاده برای تماس های معمولی و همچنین تماس Emergency، تعیین درصد مالیات های مختلف، تخفیف ها، و همچنین Customer Ticket را انجام داد.
• Room Type:

8

در این بخش می توان نوع های مختلف اتاق ها را تعریف نموده تا در بخش Add Room از آن ها استفاده نمود. همچنین قیمت اتاق ها را هم می توان وارد کرد تا به صورت اتوماتیک در صورتحساب آورده شود.

• Add Room:

9

در این بخش می توان نوع اتاق های مختلف را به خود اتاق ها نسبت داد و همچنین داخلی مربوط به تلفن اتاق ها هم در این بخش مشخص کرد. به عنوان مثال در تصویر بالا داخلی 2000 برای پذیرش می باشد و قابل تغییر نیست. اما داخلی 2001 به اتاق 2001 ارتباط دارد و همچنین اتاق Single می باشد.

• تب Mini-Bar:

10

در این بخش می توان اقلام مربوط به Mini-Bar را وارد کرده و قیمت آن ها را هم تعریف کرد.

• Restaurant Setting:

11

در این بخش می توان منوی رستوران را به همراه قیمت تعریف کرده همچنین تصویر برای آن ها در نظر گرفت.

• Billing Rates:

12

در این بخش می توان تعرفه تماس برای مسیر های مختلف تماس را مشخص کرده تا برای میهمانان در زمان تماس محاسبه شود.

• Maid Services:

13

در این بخش می توان برای خدمات متعددی که ممکن است میهمانان هتل از داخل اتاق خود درخواست کنند کد تعریف کرد تا میهمانان بتوانند از طریق پنل UCP و یا حتی با شماره گیری کد مورد نظر، این خدمات را درخواست کنند.

- تب گزارشات بخش Billing Report:

14

در این بخش می توان وضعیت صورتحساب میهمانانی که Check Out کرده اند را مشاهده نمود و همچنین می توان فایل PDF مربوط به صورتحساب را دانلود کرد.

• Company Report:

15

در این بخش می توان گزارشی کلی از وضعیت ورود و خروج، رزرو ها، جمع کل و ... را در بازه های زمانی مختلف مشاهده کرد.

- تب Booking بخش Booking Status:

16

در این بخش می توان وضعیت خالی/اشغال بودن اتاق ها را در بازه های تاریخی متعدد مشاهده نمود. این گزارش به صورت کلی وضعیت فعلی اشغال بودن و یا رزرو بودن اتاق ها را نیز نمایش می دهد.

• Booking List:

17

در این بخش می توان وضعیت رزرو ها را مشاهده کرده و در صورت تایید ورود میهمان وضعیت رزرو را به Arrived تغییر داده و یا رزرو را Cancel کرد.

- تب Menu/Orders:

18

در این بخش می توان سفارش غذا و میان وعده میهمانان را با استفاده از انتخاب شماره اتاق انجام داده و در نهایت هزینه ها به صورتحساب نهایی میهمان وارد خواهد شد.

پنل UCP:

حال که تنظیمات کلی و تعاریف اصلی از طریق محیط اصلی ماژول تعریف شد، می توان از طریق UCP از این ماژول استفاده کرد. می توان با استفاده از دسترسی هایی که تعریف می شود این امکان را داد تا پرسنل هتل و میهمانان بتوانند با ورود به پنل کاربری خود دسترسی های محدود شده خود را مشاهده و از آن استفاده کنند.

- Receptionist:

19

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود در صورتی که پذیرش کننده با دسترسی خود به پنل کاربری وارد شود تنها می تواند به موارد مورد نیاز برای پذیرش کننده دسترسی داشته باشد.

- Restaurant:

20

همچنین رستوران و مینی بار با استفاده از دسترسی خود تنها قادر به مشاهده و استفاده از امکانات مورد نیاز رستوران می باشند.

- Hotel Guests:

21

در نهایت میهمانان هتل هم با مراجعه به پنل کاربری خود می توانند دسترسی هایی مانند مشاهده وضعیت اتاق خود، ثبت پیام برای خدمتکاران، و تنظیم هشدار ساعت را انجام داده و سفارش های داده شده خود را از مینی بار مشاهده کنند.

صورتحساب:

22

در تصویر بالا می توان یک نمونه صورتحساب مشتری را مشاهده نمود که با تنظیمات دلخواه در بخش مدیریتی می توان آن را بر اساس نیاز ویرایش کرد.

اولین کسی باشید که از برنامه های آموزشی ما باخبر می شود


احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top