توضیح آلارم ها در کارتهای دیجیتال

الارم در کارتهای دیجیتال سنگوما: توضیح و کاربردکارتهای دیجیتال سنگوما به‌عنوان یک جزء کلیدی در سیستم‌های ارتباطی به کار می‌روند. یکی از ویژگی‌های مهم این کارت‌ها، وجود الارم است که به کاربر کمک می‌کند در صورت بروز هرگونه مشکل، به راحتی به آن پی برسد. در این مقاله، به توضیح الارم در کارتهای دیجیتال سنگوما و کاربرد آن می‌پردازیم.

دلیل وجود الارم در کارتهای دیجیتال سنگوما

الارم در کارتهای دیجیتال سنگوما به دلایل متعددی وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل، وجود لینک‌های E1 است که در آن‌ها الارم به‌عنوان یک روش برای تشخیص مشکلات در شبکه به کار می‌رود. با دانستن دلایل وجود الارم، کاربر می‌تواند به راحتی بفهمد که آیا مشکل از سمت سرویس دهنده است یا نه

انواع الارم در کارتهای دیجیتال سنگوما

سنگوما در تولید کارتهای دیجیتال مختلفی فعالیت می‌کند. از جمله این کارت‌ها، A102 E1 – PRI و A104 می‌توان نام برد. هر یک از این کارت‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است که در آن‌ها الارم به کار می‌رود. برای مثال، کارت A102 E1 – PRI به‌عنوان یک کارت دیجیتال با قابلیت پشتیبانی از لینک‌های E1 و PRI به کار می‌رود. این کارت به کاربر امکان می‌دهد که از شبکه‌های مختلفی استفاده کند و در صورت بروز هرگونه مشکل، به راحتی به آن پی برسد

کاربرد الارم در کارتهای دیجیتال سنگوما

الارم در کارتهای دیجیتال سنگوما به‌عنوان یک روش برای تشخیص مشکلات در شبکه به کار می‌رود. با وجود الارم، کاربر می‌تواند به راحتی بفهمد که آیا مشکل از سمت سرویس دهنده است یا نه. این به کاربر کمک می‌کند که به سرعت به مشکل رسیدگی کند و شبکه را به حالت عادی بازگرداند. علاوه بر این، الارم در کارتهای دیجیتال سنگوما به کاربر امکان می‌دهد که از شبکه‌های مختلفی استفاده کند و در صورت بروز هرگونه مشکل، به راحتی به آن پی برسد

نمونه کارتها

سنگوما در تولید کارتهای دیجیتال مختلفی فعالیت می‌کند. از جمله این کارت‌ها، A101De و A104 می‌توان نام برد. هر یک از این کارت‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است که در آن‌ها الارم به کار می‌رود. برای مثال، کارت A101De به‌عنوان یک کارت دیجیتال تک پورت به کار می‌رود و به کاربر امکان می‌دهد که از شبکه‌های مختلفی استفاده کند و در صورت بروز هرگونه مشکل، به راحتی به آن پی برسد

مزایای آلارم

وجود alarm در لینک‌های E1 به دلایل متعددی بستگی دارد که شخص با دانستن آن ها می‌تواند به راحتی بفهمد که آیا مشکل از سمت سرویس دهنده است یا تنظیمات اشتباه کارت باعث Up نشدن لینک E1 شده است.

در کارت‌های دیجیتال Sangoma شما با اجرای دستور wanpipemon می‌توانید تمامی alarm های کارت خود را در صورت وجود مشاهده کنید.

				
					(wanpipemon -i <interface> -c Ta)
# wanpipemon -i w1g1 -c Ta



				
			

در زیر نمونه‌ای از خروجی دستور بالا را مشاهده می‌کنید.

				
					***** w1g1: E1 Rx Alarms (Framer) *****

LOS: OFF | LOS: OFF

RED: OFF | AIS: OFF

LOF: OFF | RAI: OFF

***** w1g1: E1 Rx Alarms (LIU) *****

Short Circuit: OFF

Open Circuit: OFF

Loss of Signal: OFF

***** w1g1: E1 Tx Alarms *****

AIS: OFF | YEL: OFF

***** w1g1: E1 Performance Monitoring Counters *****

Line Code Violation: 330

Far End Block Errors: 4215

CRC4 Errors: 0

FAS Errors: 3

RxLevel: > -2.5db
				
			
پارامتر توضیح
RED وجود alarm را در کارت نشان می‌دهد.
LOF بعد از دریافت ۴ frame پی در پی به همراه FAS Errors به وجود می‌آید. اگر AIS و RAI هیچ alarm نداشته باشند، framing خط خود را بررسی کنید (برای خطوط E1: CRC4, NCRC4).
LOS Loss Of frame Signal.
AIS معمولا به عنوان BLUE Alarm شناخته می‌شود. تمامی سیگنال‌های دریافتی توسط کارت نشان می‌دهد که که تجهیزات سرویس دهنده به دلیل وجود خطا در انتقال دارای alarm می‌باشد. اگر تنها alarm موجود در خروجی دستور بالا AIS:ON بود سپس با سرویس دهنده خود جهت حل مشکل تماس گرفته.
RAI وجود alarm را در سمت far end (سرویس دهنده) نشان می‌دهد. اگر تنها alarm در خروجی دستور RAI:ON بود سپس framing خود را بررسی کنید.
Short Circuit کابل وصل شده به کارت در حالت اشتباهی از نظر pinouts وصل شده (Cross-over or Straight-through).
Open Circuit هیچ کابلی به پورت‌های کارت وصل نمی‌باشد. اتصال کابل‌های خود را چک کنید. مقدار RX Level در هنگام وجود alarm Rx Level='-36'->'-44' می‌باشد.
Loss of Signal وجود اشکال در کابل را نشان می‌دهد. سلامتی کابل و اتصال به پورت را چک کنید. معمولا این alarm به همراه Open Circuit همراه است.
YEL هنگامی که تجهیزات به حالت Red-Alarm در می‌آیند بر روی خط Yellow-Alarm می‌فرستند. معمولا اگر به همراه LOF و RED باشند تنظیمات CRC4 را چک کنید.
Line Code Violation به دلیل وجود نقض دو قطبی به وجود می‌آید.
Far End Block Errors به این معناست که طرف مقابل داده‌های نامناسب از طرف شما دریافت می‌کند. دلایل: نویز در خط، پوسیدگی در کابل و framing.
CRC4 Errors CRC محاسبه شده قبل از ترنسفر با CRC محاسبه شده سمت گیرنده مغایرت دارد.
FAS Errors Frame alignment signal error.
RX Level

سیگنال بین کارت سنگوما و سرویس دهنده. در حالت عادی باید -2.5 db را نشان دهد.

تازه ترین مقالات

آیا شما به مرکز تماس نیاز دارید؟

آیا شما به مرکز تماس...

یکی از سوالات رایج مشتریان این است که آیا شرکت ما به یک کال سنتر یا به عبارتی مرکز تماس…
FreePBX چیست؟

FreePBX چیست؟

FreePBX یک رابط کاربری گرافیکی و تحت وب است که برای مدیریت سیستم تلفنی VoIP (سانترال) مبتنی بر استریسک طراحی…
ویپ (VoIP) چیست؟

ویپ (VoIP) چیست؟

ویپ (VoIP)، یا به عبارت دیگر “انتقال صدا بر بستر اینترنت”، یک فناوری است که امکان انتقال صدا و مکالمات…
زنبیل خرید